بسيار سرزنش مکن ؛ زيرا کينه به بار مي آورد و به دشمني مي انجامد، و زيادي آن، از بي ادبي است . [امام علي عليه السلام]
حمايت از دولت عدالتخواه
 RSS |دفتر مقام معظم رهبری |دفتر ریاست جمهوری |ارتباط با من| درباره ما|پارسي بلاگ
: جستجو
اوقات شرعي

  • بازديد امروز: 1
  • مجموع بازديدها: 2778
    » لوگوي وبلاگ


    » لينک گروه مدیران وبلاگ








    » آرشيو مطالب

    » طراح قالب
    »» + استخاره احمدي نژاد


    به گزارش عصر ايران
    احمدي نژاد به مانند گذشته پيش از سوار شدن به هواپيما قران به دست گرفت به نيت استخاره  و پس از زمزمه کردن کلماتي قرآن را مقابل روي خود باز کرد. احمدي نژاد پس از خواندن آياتي که در آن صفحه آمده بود لبخندي بر لبانش نشست و قرآن را مقابل محمدي گلپايگاني که براي بدرقه او به فرودگاه آمده بود گرفت و دو طرف به نشانه رضايت لبخندي زدند. البته پرويز داوودي نيز براي ارضاي کنجکاوي خود سرکي کشيد تا دليل لبخند احمدي نژاد و محمدي گلپايگاني را در يابد.وي در ادامه اين مطلب اضافه مي کند:" پس از پايان مراسم بدرقه من نيز براي ارضاي اين حس کنجکاوي به نزد محمدي گلپايگاني رفتم و از او در اين باره جويا شدم."
    -
    حاج آقا ميشه بگيد وقتي آقاي احمدي نژاد قرآن را باز کردند چه آيه اي آمد؟
    -
    بله. " انزلناه بالحق و نزل بالحق و ما ارسلناک الا مبشرا و نذيرا "
    -
    حاج آقا ميشه بگيد اين آيه از کدام سوره است؟
    -
    سوره اش ؟ نه خاطرم نيست ولي آيه اين بود.
    من خودم شخصا حدس مي زدم که ممکن است چنين آيه اي آمده باشد.
    حاج آقا الان چند سفر است که آقاي احمدي نژاد قرآن باز مي کنند و اين آيه مي آيد.اين از نظر شما عجيب نيست؟
    -
    چرا، عجيبه.همينطوره که شما مي گيد.
    -
    آخه چه جوريه حاج آقا ؟
    -
    حق با شماست .اما خوب تباني که نبوده.ايشان قرآن باز مي کنند و اين آيه مي آيد . اين جزء عجايب است. حالا که شما مي گيد مي بينم حق با شماست و عجيب هم هست.
    وي همچنين با اشاره به مراسم بدرقه رسمي سفر قبلي احمدي نژاد به مقصد امارات مي نويسد:" ... پس از مستقر شدن محمدي گلپايگاني چند کلمه اي هم بين وي و احمدي نژاد رد و بدل مي شود :
    احمدي نژاد : خاطرتان هست آن شب که به عربستان مي رفتيم، قران باز کرديم چه آمد؟
    گلپايگاني : آيه اش نه يادم نمي آيد!
    احمدي نژاد : وما ارسلناک الا مبشراً و نذيرا . صبح مي خواستيم بياييم دوباره باز کرديم همين آمد.
    گلپايگاني: خوب همين هم هست. جايگاه شما و شان شما همين است
    احمدي نژاد: "خوب نه جمهوري اسلامي همينه."


     



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    دریا ( سه‏شنبه 22/3/1386 :: ساعت 11:28 صبح )
    »» + احمدي نژاد: ايرانيان مقيم خارج، دولت را حامي خود بدانند

    رئيس جمهور ، دولت را حامي ايرانيان خارج از کشور خواند و گفت: ايرانيان خارج از کشور بايد معرفي کننده فرهنگ و تمدن غني و پرافتخار ايران به جهانيان باشند.
    به گزارش خبرگزاري مهر ، محمود احمدي نژاد ، عصر روز شنبه در جلسه شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور، بر ضرورت پرهيز از برخي ديدگاههاي نادرست نسبت به ايرانيان خارج از کشور و تلاش همه دستگاههاي اجرايي براي تقويت رابطه هموطنان مقيم خارج با ميهن و فرهنگ مادري خود تاکيد کرد .
    وي با بيان اينکه ايران اوج تمدن بشري، مظهر پيشبرد دانش انساني، ميراث فرهنگي بي نظير، ادبيات متعالي ، ايمان و فرهنگ اسلامي، پرچمداري ولايت، شجاعت و افتخار است گفت: ايرانيان مقيم خارج بايد نماد عزتمندي و نام ايران در سراسر جهان باشند زيرا امروز ايران خاستگاه و قوي ترين پشتوانه اسلام ناب است.
    احمدي نژاد با تاکيد بر اهميت معرفي فرهنگ، تاريخ ، ميراث فرهنگي و ظرفيت هاي فراوان ايران در قالب هاي مختلف از جمله فيلم، شبکه هاي آموزشي و گردشگري به مردم جهان تصريح کرد: بايد زمينه انتقال فرهنگ مادري و آموزش زبان فارسي و حفظ و تقويت هويت ايراني به نوجوانان و جوانان ايراني مقيم خارج از کشور هر چه بيشتر فراهم و زمينه حضور و رفت و آمد آنهابه ايران ايجاد شود.
    رئيس جمهور دفاع قاطعانه از حقوق ايرانيان مقيم در کشورهاي مختلف را ضروري دانست و افزود: دستگاههاي ذيربط بايد با برنامه ريزی عملیاتی و هماهنگ کردن تشکل های ایرانیان مقیم خارج از کشور، از عشق وظرفیت بی پایان دلسبتگی آنها به ایران در جهت پیشبرد اهداف و پیشرفت ایران اسلامی استفاده کنند.
    احمدی نژاد ضرورت کمک و رفع مشکلات هموطنان خارج از کشور را خاطرنشان کرد و گفت: ایرانیان مقیم خارج باید خود را متعلق به ایران ودولت را حامی خود دانسته و بیگانگان نیز بدانند دولت جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از حقوق ایرانی ها دفاع می کند.



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    دریا ( دوشنبه 24/2/1386 :: ساعت 12:34 عصر )
    »» + جنتي: احمدي‌‏نژاد بعنوان ستاره بين‌‏المللي

    جنتي: احمدي‌‏نژاد بعنوان ستاره بين‌‏المللي

    خطيب نماز جمعه تهران گفت: برخي‌‏ها وقتي به خارج از کشور سفر مي‌‏کنند، ديگر انقلاب و امام و ارزش‌‏هاي انقلاب يادشان مي‌‏رود و مقلد برخي قدرت‌‏ها مي‌‏شوند و حرف‌‏هاي آنها را تکرار مي‌‏کنند، اين بي‌‏شخصيتي و بي‌‏ظرفيتي است.
    به گزارش ايلنا، احمد جنتي در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به سفر رييس‌‏جمهور به سنگال، ونزئلا، کوبا و آمريکا و سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل، گفت: اين سفر واقعاً قابل تقدير است. احمدي‌‏نژاد الگويي بود که نشان داد يک فرد مسلمان و معتقد به آرمان‌‏هاي انقلاب وقتي به خارج از کشور سفر مي‌‏کند، چگونه با اقتدار عمل مي‌‏کند و مرعوب دشمن نمي‌‏شود و گول آنها را نيز نمي‌‏خورد.
    وي افزود: اين حرف‌‏ها و شعارهايي که ما در نماز جمعه مي‌‏زنيم، خيلي فرق دارد با حرف‌‏هايي که در سازمان ملل زده مي‌‏شود اما احمدي‌‏نژاد خيلي شجاعانه و با روحيه ايثار مواضع کشور را در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح کرد و باز هم هولوکاست را زير سوال برد و اعلام کرد که جنايت‌‏کاران اين واقعه بايد پاسخگوي جنايت‌‏هاي خود باشند. احمدي‌‏نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل تأکيد کرد کرد که چه کسي مي‌‏خواهد از کساني که حق وتو دارند، شکايت کند، بنابراين ساختارهاي شوراي امنيت بايد اصلاح شود
    جنتي با اشاره به بازتاب سخنراني احمدي‌‏نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل، گفت: روزنامه‌‏هاي غربي اقرار کردند که با مشاهده احمدي‌‏نژاد حقيقت انقلاب را مشاهده و احمدي‌‏نژاد را به عنوان يک ستاره بين‌‏المللي به دنيا معرفي کردند. اين رسانه‌‏ها خيلي تعريف‌‏هاي عجيب و غريبي از اين مرد کردند. اينها ارزش است
    همين
    يا علي
     



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    دریا ( شنبه 8/7/1385 :: ساعت 10:40 صبح )
    »» + ارشاد، اسلامي؟

    با سلام


    وقتي درس و مشقمون تموم شده بود و رهسپار خانه بوديم، کتاب جالب خانم فاطمه رجبي را خريدم تا بخوانم.
    من آن کتاب را خوانده‏ام، اما افتخار نمي‏کنم که آن کتاب را خوانده‏ام.


    ما همان‏هايي هستيم که در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي از روال مميزي کتاب‏ها کلي نگران بوديم، ما همان‏هايي هستيم که وقتي آقاي احمدي‏نژاد رييس جمهور شد، نفس راحتي به بلنداي افق کشيديم...


    نمي‏دانم!
    چرا در دولت اسلامي،‏ کتابي اجازه چاپ پيدا کند که سراسر غلو و پرگويي و بافتن ريسمان به آسمان است.
    چرا در دولت خوبان کسي که فقط يک نفر را مي‏بيند و بقيه را هو مي‏کند بايد اجازه پيدا کند به راحتي سم‏بپاشد.
    چرا در اين کتاب طرفداران کانديداها به جز طرفداران دکتر اجمدي‏نژاد آنچنان به وصف آمده‏اند که گويي همه از سلاله شياطين‏اند؟


    هر کتابي ارزش خواندن ندارد، هر کتابي ارزش چاپ شدن در نظام اسلامي ندارد، چاپ هر کتابي مشروع نيست مخصوصا که درباره بالاترين مفام رسمي کشور نوشته شده است.


    نمي‏دانم اين حرف‏ها به چه کسي مي‏خورد اما اين نيست راه مهرورزي به بندگان خدا، و لو اينکه از سلاله شياطين باشند.


    ياعلي 



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    محمد آزادی ( پنجشنبه 16/6/1385 :: ساعت 2:45 عصر )
    »» + خبر گزاري فرانسه

    محبوبيت احمدي نژاد در ايران همچنان در حال افزايش است



    تحليلگران اعلام کردند: ممکن است محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در غرب محبوبيتي نداشته باشد ولي در داخل کشور همچنان جايگاه محکمي دارد.




     خبرگزاري فرانسه امروز در گزارشي نوشت:«وي توانسته است احساسات ناسيوناليستي مردم ايران را بر انگيزد و به نظر نمي رسد هيچ تهديدي متوجه مرد شماره 2 ايران ( پس از رهبر اين کشور) باشد.»


    اين خبرگزاري به نقل از يکي از ناظران اعلام کرد:« وقتي احمدي نژاد به شهرستانها سفر مي کند همه به استقبال او مي آيند.»


    اين تحليلگر که خواست نامش فاش نشود گفت:« وامهايي که رئيس جمهور براي اجاره خانه و يا ازدواج مي دهد براي بسياري از مردم طبقه پايين و روستاييان ايران بسيار ارزشمند است.»


    دبير يک روزنامه ايراني نيز اعلام کرد:« بدون شک محبوبيت وي در حال افزايش است. ما در ايران نظرسنجي درباره محبوبيت رئيس جمهور انجام نمي دهيم ولي اگر چنين نظرسنجي انجام مي شد بدون شک نشان مي داد که احمدي نژاد در بين مردم جايگاه مطمئني دارد.»


    اين دبير روزنامه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد:« عموم مردم ايران از برنامه هاي اتمي کشورشان حمايت مي کنند.»


    وي مي گويد:« احمدي نژاد در حال تحريک غرور ملي است و اين سياست وي موفق بوده است چرا که حتي افرادي که با وي مخالف هستند از سياستهاي اتمي وي حمايت مي کنند.»



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    دریا ( شنبه 3/4/1385 :: ساعت 5:36 عصر )
    »» + پرسش‌هاي رئيس جمهوري و بي‌اطلاعي ملي‌پوشان

     


    پرسش‌هاي رئيس جمهوري و بي‌اطلاعي ملي‌پوشان


     


    رئيس جمهوري اسلامي ايران در ديدار با اعضاي تيم ملي فوتبال پرسش‌هايي را مطرح کرد که ملي‌پوشان و مديران فدراسيون پاسخ آن را نمي‌دانستند.


    * رئيس جمهوري از دادکان پرسيد، قطر توپ چند سانت است؟ دادکان نمي دانست و سپس از برانکو، فرکي، شاهرخي، عنايتي، کريمي، دايي و ساير بازيکنان پرسيد که آنها هم پاسخشان منفي بود. احمدي‌نژاد با شوخي و خنده گفت: دايي فقط توپ و لباس فوتبال را مي‌فروشد و از اندازه آن خبر ندارد.


    * احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اين ديدار درباره حريفان احتمالي ايران در فرض صعود پرسيد که با پاسخ آرژانتين يا هلند مواجه شد. وي در ادامه پرسيد که در صورت عدم صعود اين دو تيم با چه حريفي مواجه خواهيم شد که مسئولين فدراسيون پاسخ آن را نمي‌دانستند. در اين هنگام محمد آخوندي، سخنگوي سازمان تربيت بدني پاسخ داد که با صربستان يا ساحل عاج روبرو خواهيم شد.


    * بخش زيادي از سخنان احمدي‌نژاد در اين ديدار به توصيه‌هاي فني به تيم ملي اختصاص پيدا کرد که مورد توجه زياد بازيکنان و اعضاي کادر فني، به ويژه برانکو ايوانکوويچ قرار گرفت.


    * چلنگر که در کنار برانکو نشسته بود، به سرعت و با انرژي فراوان سخنان احمدي‌نژاد را براي سرمربي تيم ملي ترجمه مي‌کرد؛ اما در ابتداي سخنان رئيس جمهوري که با دعاي اللهم عجل لوليک الفرج همراه بود، چلنگر فقط سکوت کرد.


    * رئيس جمهوري بازيکنان تيم ملي را به دواندن سريع توپ به جاي حرکت کردن با آن توصيه کرد و گفت: گاهي سرعت توپ را مي‌توان به 30 متر در ثانيه رساند؛ اما سريع‌ترين بازيکن هم بيشتر از 10 متر در ثانيه نمي‌تواند بدود. اگر يک بازيکن بخواهد استارت سرعتي زده و با توپ بدود، بعد از سه استارت همه انرژي‌اش تخليه مي‌شود.


    وي افزود: هر وقت از حريف جلو افتاديد و خواستيد وقت را تلف کنيد، توپ را بدهيد علي کريمي همه را دريبل بزند.


    * احمدي‌نژاد در قسمتي از سخنان خود گل زدن را کاري نه چندان دشوار توصيف کرد و گفت: اگر بخواهيد، از 40 متري هم مي‌توانيد توپ را که قطر آن 20-25 سانتي‌متر است در دروازه 7 متر و 20 سانتي‌ جاي دهيد.


    * احمدي‌نژاد بر نقش مهم روحيه داشتن در پيروزي بر حريف تاکيد کرد و اظهار داشت: اگر بخواهيد از پاي مصدوم علي دايي هم کار مي‌کشيد و گل مي‌زنيد. اگر نخواهيد هم ممکن است ميرزاپور با آن قد و هيکل ورزشکاري به راحتي گل بخورد. در اين هنگام ميرزاپور گفت: آن پنالتي‌هايي که من در اردو از شما خوردم، واقعي بود و جداً نتوانستم بگيرم.


    * هنگامي که علي دايي و علي کريمي پيراهن‌هاي قرمز و سفيد رنگ شماره 24 تيم ملي با نام احمدي‌نژاد را تقديم رئيس جمهور کردند، احمدي‌نژاد به شوخي گفت: رنگ آبي آنرا نداشتين؟


    * رئيس جمهوري در پايان با تک تک بازيکنان روبوسي و خداحافظي کرد و متناسب با هر کدام جمله‌اي روحيه بخش گفت. از جمله به هنگام خداحافظي با حسين کعبي، به دادکان گفت: اين بازيکن خيلي تند و تيز است. او را بايد در گوشه زمين بگذاريد تا مداوم برود و برگردد.


    وي به آندرانيک تيموريان گفت: ان شاء الله حضرت مريم و حضرت زهرا (س) کمکت خواهند کرد.


    احمدي‌نژاد به برانکو هم گفت: فراموش نکن که اين فرصت که مربي تيم بزرگ ايران در جام جهاني باشي، بسيار مهم و تکرار نشدني است. پس سعي کن از همه توانت استفاده کني و بهترين مربي جام جهاني شوي.


    * برانکو در پايان اين ديدار از توجه ويژه رئيس جمهوري به تيم ملي و به ويژه توصيه‌هاي فني وي بسيار تشکر کرد و گفت: برايم بسيار جالب توجه بود که اين همه از جزييات فوتبال آگاهي داريد.


     



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    دریا ( سه‏شنبه 16/3/1385 :: ساعت 10:19 صبح )
    »» + دهها علامت سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نامه اي به کروبي


    به نام خدا


    جناب آقاي کروبي


    باسلام


    نامه رييس جمهوري اسلامي ايران جناب دکتر احمدي نژاد به رييس جمهور آمريکا و واکنش جنابعالي به اين نامه در قالب نامه شما به جناب آقاي جنتي و متن نامه شما سوالات متعددي را در ذهن هر آزاد انديشي ايجاد مي نمايدکه طرح اين سوالات را لازم ميدانم .


    1- در ابتدا لازم مي دانم اين مطلب را ذکر کنم که واکنش شديد شما به صحبت هاي جناب آقاي جنتي و در واقع نامه جناب رييس جمهور از ديد منصفان بسيار عجيب مي نمايد . چرا که سعي در تضعيف اين حرکت رييس جمهور بيشتر از سوي گروه هاي رانده شده از سوي امام، و معاندين انقلاب و خط امام  وابر قدرت هاي زخم خورده از انقلاب  به چشم مي خورد وبا توجه به واکنش مثبت ساير کشور ها و ملت هاي آزادانديش جهان مبني بر حيرت انگيز بودن اين عمل رييس جمهور ايران  از شما که مدعي خط امامي بوديد اين واکنش بعيد به نظر مي رسيد . جناب آقاي کروبي بگذاريد اين نکته را نيز بگويم که بسياري نمي توانند شکست شما و ديدگاهتان را در انتخابات سال گذشته رياست جمهوري در اين نوع واکنش بي تاثير بدانند.


    2-  شما در اين نامه در خطاب به جناب آقاي جنتي اين مضمون را به کار برده ايد که "هماوردان ايشان از نعمت تريبون نمازجمعه بي بهره اند". چرا هماورد؟ مگر ميدان جنگ و زورآزمايي در کار است که از لفظ هماورد استفاده نموده ايد که اين لفظ متناسب چنين ميدان هايي است و يا شاید شما پنداشته اید که در کشور ما جنگی برقرار است. وباز چرا هماوردان ایشان را از" نعمت" تریبون نمازجمعه بی بهره دانسته اید ؟ مگر نه اینست که تریبون نمازجمعه یک نعمت شخصی نیست و از سوی ولی فقیه به عنوان محلی برای ادای وظیفه دینی می تواند به دیگران داده شود . براستی شما تریبون نمازجمعه را نعمتی برای اشخاص خاص می دانید؟


    3- گفته اید که" آنچه در برخی خطابه ها گفته می شود الزاما بیانگر مواضع نظام و دوستداران آن نیست". اگر چنین است پس شما اشکال را متوجه خطبا می دانید، ولی مگر خطبای نماز جمعه تهران چه کسانی هستند و توسط چه کسی منصوب می شوند؟ مگر نه این است که مقام معظم رهبری امام جمعه ثابت تهران است ؟و مگر مواضع نظام را جز شخص ایشان اعلام می کنند؟ پس تصور نمی کنید که دشمنان این انقلاب و نظام منتظر شنیدن چنین سخنانی از زبان کسی چون شما هستند تا اتهامات خود را به این انقلاب تکرار نمایند؟ و آیا تصور نمی کنید که پا را از حدود خود در این نظام فراتر گذاشته اید؟


    4- بدون در نظر گرفتن سایر امتیازات و جوانب نامه رییس جمهور تنها آن را از این بابت که "فتح بابی شود  تا همه دلسوزان نظام بتوانند راه برون رفت از چالش های سیاست خارجی را بجویند و حاصل کار گشودن باب گفتگو به سود ملت شریف ایران باشد "امید بسته اید . آیا شما چالش های فراروی سیاست خارجی کشور ما را عدم گفتگوی مستقیم ما با آمریکا می دانید؟ و آیا مذاکره با دولتی که تنها با زبان زور با ملت ها سخن می گوید خلاف نظر مقام معظم رهبری نیست؟ که ابتدای امسال درصحن امام رضا (ع)فرمودند: " اگر مذاکره به معناى اين است که يک عرصه‏اى باز شود براى اينکه طرف زورگو و پُررو و مکّار با اتکاى به زور بخواهد حرفهاى خودش را به طرف تحميل کند، اين مثل بقيه‏ى موارد، همچنان که اعلام کرديم، ممنوع خواهد بود. " جناب آقای کروبی آیا فکر نمی کنید چالش های فراروی سیاست خارجی کشور ما ناشی از اقدامات منفعلانه و رعیت منشانه در برار ابرقدرت های شما و همفکرانتان در دولت گذشته و ناشی از زیاده خواهی ابرقدرت های دنیاست؟


    5- شما در نامه اتان از این مسئله اظهار ناراحتی و شگفتی نموده اید که شخصیت رییس جمهوری به شخصیت امام راحل (قدس سره) تشبیه شده است یا حداقل سعی در القاء این موضوع نموده اید- آیا به راستی شما که سال ها درس خوانده اید تشخیص ندادید که در اینجا کار این دو شخصیت به یکدیگر تشبیه شده است و این گونه تشبیه نه تنها اشکالی ندارد بلکه نشان از زاینگی و حرکت رو به رشد انقلاب و از برکات انقلاب اسلامی ماست، که شاگرد و مرید امام(ره)کاری را انجام دهد که روزی امام(ره) انجام داد . پس کل موضع شما در این رابطه که بخش زیادی از سخن جنابعالی را در این نامه به خود اختصاص داده باطل است . شاید جنابعالی اگر فارغ از بغض ها می نگریستید متوجه می شدید که مشبه و مشبَهٌ به دراینجا عمل این دو شخصیت است و شما بد تشخیص داده اید.


    6- در قیاستان از شیر بازار گفته اید و البته نمی دانم جای خود را نیز در این شیر بازار دیده اید یانه ؟ ولی این بیان شما که " اشتراک دو حرف را برای تشبیه شیر به شیر کافی میداند" دوگونه شیر را به چه کسانی منصوب می کند؟ آیا این مطلب به نحوی تحقیر و یا توهین به فرد دوم، و با توجه به مقام ربوبی انسان تنزل شخصیت اول نیست؟


    7- به راستی شما با نادیده گرفتن گذشت زمان موقعیت ایدئولوژی و مواضع شوروی در آن زمان را با الآن نظام آمریکا و دنیای غرب یکسان دیده اید که انتظار دارید رییس جمهوری مو به مو مشابه حضرت امام عمل کند تا مورد نظر جنابعالی واقع شود ؟


    8 – در قیاستان از ویژگی های امام  که البته درست هم هست، گفته اید: "امام... موسس گونه ای از حکومت بود که جمهوریت و اسلامیت همپای هم حرکت می کردند " ، کاربرد این جمله و فعل ماضی شما این مطلب را به طور خاص و حساب شده القا می کند که، الآن جز این است . آیا به راستی اعتقاد شما به عنوان کسی که تا همین چندی پیش نیز مسوولیت هایی در سطح کلان نظام داشته اید، این است؟


    9 – نکته جالب دیگری که از لحن نامه شما برداشت می شود اینست که این نامه تنها توسط یک مقام مسئول ایرانی، به رییس جمهور یکی از ابرقدرت های دنیا نوشته شده است . آیا حتی نیاندیشیده اید که نامه ای که از سوی بلند پایه ترین مقام اجرایی کشور ما، به کشوری که بیست و چند سال است رابطه ما با آن قطع است، نوشته می شود بدون شک باید با اطلاع سران نظام و خصوصا مقام معظم رهبری  باشد یا می دانید و ...؟


    10 – جنابعالی با اشاره به صفاتی که جناب آقای  جنتی در وصف رییس جمهور به کار برده اند گفته اید :"معتقدم جایگاه ریاست جمهوری چنان نیست که شما توصیف می کنید." جناب آقای کروبی ، لطفا بفرمایید به کدامیک از این اوصاف معتقد نیستید، آیا رییس جمهور فعلی را متدین و انقلابی نمی دانید یا در شجاعت و اقتدار ایشان بحث دارید یا شاید هم عملکرد مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی و سایر آزادگان غیر مسلمان دنیا را در مقابل عملکرد کمتر از یکسال گذشته رییس جمهور کشورمان، موید صفات فوق نمی دانید ، که معتقدید ایشان آبروی مملکت واسلام نیست ؟ آیا مسلمانان جهان ، شما و همفکرانتان را با اینکه چندین سال در ارکان حکومتی بوده اید ، حتی  می شناسند ؟  


    11   جناب آقای کروبی آیا نامه رییس جمهور کشورمان را تنها نامه ای به شخص جرج بوش پنداشته ایدکه با ذکر مسیحی و مومن بودن جورج بوش سعی در کاستن ارزش نامه در بعد دعوت به دین و معنویت داشته اید؟ یعنی شما با مطالعه این نامه در نیافتید که مخاطب این نامه در واقع ملت آمریکا و تمام ملت های غرب مبتلا به بلای لیبرال دموکراسی است؟ و آیا انعکاس آنرا پس از انتشاردر بین ملت ها ، آزاد اندیشان و روشنفکران ندیده اید که معتقدید نمی تواند دعوت به دین و معنویت باشد، و با این اعتقاد آنرا چیزی جز روش و عمل حضرت امام (ره) در برابر گورباچف و ملت های مارکسیست می دانید؟


    12 – جتاب آقای کروبی در بخشی از نامه اتان که شاید نیمی از نامه شما و محور دوم صحبت های شما نیز هست به این مضمون  معترض بوده اید که" چرا صفت الهام الهی در وصف یک مهندس عمران شده است ؟ " در پاسخ به این سوالتان ابتدا باید  یادآوری نمایم که استاد بزرگوار جناب آقای دکتر احمدی نژاد رییس جمهور یک کشور اسلامی است و وظیفه اداره پاره ای از امور این کشور وبه تبع آن انقلاب اسلامی به دست ایشان است، همان انقلابی که ما نقش امداد های غیبی و الهی را به وفور در آن دیده ایم . آیا اگر خداوند بخواهد به این کشور و انقلاب عنایتی نماید می بایست آنرا از طریق قشر خاصی انجام دهد ؟ مگر خرمشهری  که به گفته امام راحل "خدا آنرا آزاد کرد" ، با امداد غیبی خداوند به همین رزمندگان و مردم عادی که شاید اکثریت آنان همین مدرک دکترایی را هم که شما با لحن خاص تحقیر نموده اید نداشتند ، انجام نشد؟ یا شاید باور  و اعتقاد چندانی به نصرت خداوند در پیروزی این انقلاب ندارید؟ راستی مگر یک به قول شما مهندس عمران چه اشکالی دارد که نمی تواند مورد الهام الهی قرار گیرد ؟مگر دغدغه امام (ره) و انقلاب این نبود که روزی دانشگاهیان ما اسلامی بیندیشند وعمل کنند پس چگونه است که اکنون شما نسبت به انتصاب یک دانشگاهی به ارزش های اسلامی معترضید؟ و همچنین مگر الهام الهی از منظر شما چیست که اینگونه آنرا برای افراد حتی اگر در جایگاه حفظ اسلام و انقلاب هم باشند بعید دانسته اید؟ آیا در الهام الهی می بایست فرشتگان الهی برفرد نازل شوند،  یا جرقه ، فکر و اراده یک کار در ذهن شخص هم می تواند الهام الهی باشد؟


    13- جناب آقای کروبی جنابعالی معتقدید در جایگاه نامه "غلو " شده است و به همین دلیل "مردم ایران تحقیر شده اند" در ابتدا این سوال را از شما می پرسم  که آیا سران نظام و دیگران نیز نظر شما را در مورد غلو در جایگاه نامه دارند ؟ و اگر می گویید که این نظر شخص شماست، با کدام حق نظر شخصی خود را در نامه ای سرگشاده به گونه ای مطرح کرده اید که گویا عین حق همین است ؟ و در بعد باید بگویم درست است که شما اعتقادی به اهمیت و جایگاه این نامه ندارید – البته این را در نظر نمی گیریم که شما هنوز هم متاثر از شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری هستید- اما سوال من اینست که آیا غلو در جایگاه این نامه –البته اگر صورت گرفته باشد- ،باعث تحقیر ملت ایران شد ، یا دادن وعد چند هزار تومان به هر ایرانی توسط جنابعای برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ؟ جناب آقای کروبی به راستی می گویم شما با سوء استفاده از فقر موجود در برخی اقشار و مناطق جامعه که نشئت گرفته از سیاست های دوستان و همفکرانتان و همچنین شخص جنابعالی در مسولیت های اجرایی و ...  کشور در سال های گذشته بود ، و دادن وعده پرداخت پول، منِ ایرانی را شکستید و بزرگی و عزت ما را زیر سوال بردید . آیا قدر و منزلت ایرانی همین چند هزارتومان بود که جنابعالی می خواستید با وعده ی آن سکان مسولیت اجرایی کشور را در دست گیرید؟ حال اگر نیک بنگرید درخواهید یافت که شما جایگاهی در دفاع از عزت و غرور ایرانی ندارید چرا که خود قبلا آن را به شدیدترین وجه زیر سوال برده اید . آنچه را نیز که در رابطه با حضرت آیت ا... بروجردی و حضرت امام (ره) روایت نموده اید بیشتر به قیاس مع الفارق می ماند، چرا که در مثال شما از شخص صحبت شده و در آنجا از از حرکتی که مطمئنا ناشی از تصمیم بزرگان و سران نظام است صحبت می شود.


     


    14 جناب آقای کروبی  تکیه شما بر این نکته  که چون کشور ما شاعرو متفکر و اندیشمندکم ندارد، نبایداین نامه توسط دانش آموزان و دانشگاهیان مطالعه شود، عجیب می نماید . آیا به نظر شما اشکالی دارد که یک نامه که در بردارنده نظرات ، اعتقادات و حرف های یک ملت است توسط همان ملت مورد مطالعه قرار گیرد ؟ و آیا اگر تاکنون مطلبی از مقامات سیاسی و اجرایی کشور در کتاب های درسی و غیر درسی نبوده البته به ظن شما دلیل بر این است که بعد از این هم نباشد . در ضمن چنانچه شما اعتقادی به اندیشمند و متفکر بودن جناب آقای دکتر احمدی نژاد نداشته باشید ، دلیلی بر این است که دیگران نیز باید تابع نظر شما باشند؟ و در پاسخ به این پرسش که گفته اید " کدامیک از روسای جمهور گذشته به صفت ریاست جمهوری خود اندیشمند و متفکر خوانده شده اند؟" یاد آوری می کنم که حداقل در دوران ریاست جمهوری گذشته بارها و بارها رییس جمهور وقت جناب آقای خاتمی توسط همفکران و دوستانتان و حتی شاید خود جنابعالی و سایر مسئولین نظام ، اندیشمند و متفکر خوانده شدند در حالی که البته با احترام ،ایشان در ابتدا تنها یک لیسانسه بودند.


    15-   جناب آقای کروبی شما در این نامه به کرات و با عناوین مختلف سعی کرده اید این مطلب را عنوان کنید که با سخنان جناب آقای جنتی ، جمهوریت نظام زیر سوال رفته است و یا از ارزش رای ملت کاسته شده ، سوال من اینست ، براستی "جمهوریت غنوده در دل اسلام" چه تضادی با" الوهیت بندگان " می تواند داشته باشد ؟ و همچنین اگر رای  ملت به یک فکر و اندیشه نمایانگر اندیشه آن ملت نیست پس نشانه چیست ؟


     


    16- جناب آقای کروبی آنچه در نامه جنابعالی مشاهده می شود انتقاداتی از سر دلسوزی برای کشور  و مردم نیست ، که بیشتر به یک تسویه حساب می ماند . شما در این نامه  با مربوط نمودن مسائل غیر مرتبط به هم و مغالطه ای آشکار با مورد خطاب قرار دادن جناب آقای جنتی ، بغض ناشی از شکست افکار و اندیشه های خود و همفکرانتان در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را گشوده اید. و این خلاف مشی امام راحل(ره) است که شما در دفاع از حریم او سخن ها رانده اید. جناب آقای کروبی  البته نامه جنابعالی اشکالات دیگری هم داشت ولی دیگر به آن           نمی پردازم و باشد که خود با یک بازنگری مجدد فارغ از بغض ها وسیاست بازی ها به اشکالات آن پی ببرید. در پایان سخن باید بگویم منِ دانشجویی که به اعتقاد شما نمی توانم مورد الهام الهی قرار گیرم و اکثریت ملت شریف ایران ، ترجیح می دهیم که رییس جمهور منتخب آرائمان موید به امداد ها و الهامات الهی باشد تا متکی به کسانی  که سعی دارند با هر بهانه ای اسلامیت نظام  را در مقابل جمهوریت آن جلوه دهند ، وبا نادیده گرفتن عملکرد همفکرانشان در هجمه به شخصیت و افکار امام  ، به نام امام راحل بغض های خود را بگشایند. چرا که در این بیست و چند ساله انقلاب به کرات دریافته ایم ، این انقلاب نه تماما به نیروی ظاهر، که با امدادهای الهی راه خود را گشوده و به پیش می رود . در ضمن توصیه می کنم از پیشنهاد نظرسنجی اتان که از سوی شما و همفکرانتان در جزئی ترین موارد هم مطرح می شود صرف نظر نمایید ، چرا که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نظر خود را به وضوح وبا صدایی رسا اعلام نمودند. منتظر پاسخ شما به سوال های خود هستم. %


    والسلام علی من التبع  الهدی


    مهدی بردبارپور


      دانشجوی مهندسی الکترونیک


    متن کامل نامه کروبی به آیت الله جنتی



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: » گروه مديران ( پنجشنبه 11/3/1385 :: ساعت 10:42 صبح )
    »»
    + احمدي نژاد، معجزه هزاره سوم

    «احمدي نژاد، معجزه هزاره سوم» در راه است


    کتاب «احمدي نژاد، معجزه هزاره سوم» به قلم فاطمه رجبي همسر غلامحسين الهام رئيس دفتر رئيس جمهور در روزهاي آينده وارد بازار کتاب خواهد شد.


    اين کتاب در ستايش ششمين رئيس جمهور ايران نگاشته شده، و در حال آماده سازي و اخذ مجوز از وزارت ارشاد است.


    فاطمه رجبي از نويسندگان هفته نامه يالثارات الحسين است و در اين کتاب اعتقادات و استدلالهاي خود را براي اينکه ثابت کند احمدي نژاد معجزه هزاره سوم کره زمين است بيان کرده است.


    ببينيم نظرات مردم در مورد اين کتاب چيه :


     مشکل اسم کتاب است. شش سال از هزاره سوم و ده ماه از دولت آقاي احمدي نژاد گذشته و ايشان معجزه


     


     هزاره را کشف کردند


     


    آقاي احمدي نژاد نياز به تعريف ندارند


     


     بابا اجازه بديد اين بنده خدا همينطور محبوب بماند. هميشه اطرافيان بوده اند که آدمهاي بزرگ را ضايع کرده اند


     


     هنوز زود است . انقدر غلو نکنيد .


     


    و ...


     


    نظر شما چيه ؟


     


    منتظر نظرات شما هستم


     


    يا علي


     


     


     



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    دریا ( يکشنبه 31/2/1385 :: ساعت 11:19 صبح )

    »» + نقد مقاله ي شرق ....

    نامه احمدي نژاد و سرمقاله شرق


     :محمد قوچاني سرمقاله‌ اي در شرق نوشته بود که نقدي بود بر نامه‌ي رئيس جمهوري به بوش. جداي از تعبيرهاي تمسخر آلود مقاله، تفسيرِ نامه به عنوان نامه‌اي پيامبرانه، کانون اصلي نقد اين نويسنده‌ي خوش قلم بود.
    .....


    نامه‌ي محمود احمدي‌نژاد جداي از مفاهيم و مطالبش نامه‌اي بود که بدون هيچ مقدمه‌اي و به صورت شوکي به بدنه‌ي روابط عادي ديپلماتيک، توانست توجه جهانيان را دگر باره به ايران جلب کند. ايراني که مدتي است خبرسازترين رئيس جمهوري را در راس خود داشته است. نکته‌ي "غير قابل پيش بيني بودن" نامه، مهمترين نکته‌اي است که توانسته بر ارزش نامه‌ي فوق بيفزايد. حقوق بين الملل ( international law ) که اکنون مرکز مهم و تئوري پردازش، ايالات متحده مي‌باشد، با اين حرکت رئيس‌جمهور متحول خواهد شد. حقوق بين الملل که بر دو دو تا چهارتا استوار بود، با حرکت‌هايي اين گونه تحت تاثير قرار خواهد گرفت و دچار تبديل و تبدل قرار خواهد شد.


    محمد قوچاني در اين مقاله فارق از توجه به اين که اين نامه جداي از مفاهيمش، که به تعبير ايشان پيامبرانه است، بردي سياسي نيز دارد. آقاي قوچاني غافل از اين که اين نامه مي‌تواند روابط ديپلماتيک را تغيير دهد، اين قبيل نامه‌ها را در حد نصيحت پايين آورده و آن را وظيفه‌ي مراجع تقليد و روحانيون مي‌داند. در حالي که حرکت ايجاد رابطه، هر چند با احتياط، دچار بار سياسي‌اي در حقوق بين دولت‌ها بوده و تبعاتي خواهد داشت. از اثراتش همين بس که هم اکنون سياست‌مداران آمريکايي تحت فشار قرار گرفته‌اند تا پاسخ اين نامه را بدهند. اين فشار نه از طرف ايران و نه از طرف کشورهاي دوست و دشمن آمريکا، که از طرف خود آمريکايي‌هاست. چرا که مي‌دانند تبعات منفي عدم پاسخ به اين نامه، بيش‌تر از مشکلاتي است که در پاسخ به اين نامه ايجاد مي‌گردد. لذا مسئولينِ خود را در فشار قرار مي‌دهند تا هر چند مختصر، پاسخي مستدل به نامه‌ي فوق داده شود.


    اين نامه اگر چه به تعبير آقاي قوچاني پيامبرانه است، اما چون قابل پيش بيني نبود، در حافظه‌ي تاريخ سياسي و حقوق بين الملل ثبت و ضبط مي‌شود و آيندگان، عدم پاسخ گويي آمريکا به اين نامه را حمل بر ادب و منطق نمي‌کنند. آيندگان خود مي‌فهمند که ايجاد ارتباط ابتدائا از طرف ايران بوده است و ايشان بوده‌اند که مي‌خواستند در جهان روابطي مسالمت‌آميز ايجاد کنند. نقشي که مباني‌اش حقوق بين الملل تئوري‌پردازان آمريکايي نيست. بلکه مبانيش در اسلام است و بس.


    .


    التماس دعا ....


      يامحمد و علي 



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    حسن نظری ( چهارشنبه 27/2/1385 :: ساعت 3:10 عصر )
    »» + رييس‏جمهورمکتبي

    1.     با سلام به محضر دوستان عزيز


    2.  سالياني است که خلط ميان مباني مشروعيت و مقبوليت در حکومت اسلامي، بدون آن که تلاشي در جهت از ميان برداشتن آن شود، موجب فاصله‌هاي عميقي در ميان گروه‌هاي فکري و سياسي نظام اسلامي شده است.


    3.  بر اساس يکي از گفتمان‌هاي موجود در نظام سياسي جمهوري اسلامي، نقش رهبر و پيشواي حکومت اسلامي که از آن به ولي‌فقيه تعبير مي‌شود، در حد يک کاريزما تقليل مي‌يابد.


    4.  نامه دکتر احمدي‌نژاد به جرج بوش، پيش و بيش از آن‌که حاوي خيرخواهي‌هاي انسان‌دوستانه باشد، دربردارنده پيام وفاداري رييس جمهوري اسلامي ايران به مکتب راستين امام راحل است.


    5.  اين نامه بار ديگر ثابت کرد که "خط امامي" بودن متفکران و دنباله‌روان تفکر فوق الذکر همان‌قدر دروغ‌پردازانه و رياکارانه است که ادعاي مسلماني آنان که بعد از پيامبر بزرگوار اسلام، حتي اجازه نقل احاديث نبي اکرم را هم ندادند.


    6.  اصولا تقليل جايگاه ولايت فقيه به جايگاهي کاريزماتيک و تنها برپايه نفوذ و محبوبيت پيشوا در ميان مردم، قبل از آن‌که خاستگاهي غربي و ليبرال داشته باشد، برآمده از نوعي عقل‌گرايي موجود در کلام معتزلي است.


    7.  بعضي از سخنگويان اين تفکر، به صراحت خواستار آنند که اين نامه با نامه امام خميني رحمةالله عليه به گورباچف مقايسه نشود از آن رو که معتقدند "توسل به مقولات ديني در اين مقطع گمراه کننده است"  و همچنين ابراز داشته‌اند که:آقاي احمدي نژاد در حال حاضر به عنوان يک رئيس و چهره سياسي مطرح است نه به عنوان يک چهره ديني کاريزماتيک. بنابراين بهتر است به مقايسه خود با چهره ديني نپردازد تا به چهره سياسي خود نيز لطمه نزده باشد.


    8.   اندکي دقت در گفتار مورد نقل، عدم پايبندي به آرمان‌هاي امام و انقلاب را از سوي گوينده اين عبارات ثابت مي‌کند؛ چرا که اينان همان‌گونه که گفته شد، براي رهبر جامعه اسلامي يا هر مقام مذهبي ديگر هيچ شان سياسي قايل نيستند و وارد شدن در يک حوزه را لطمه ديدن سازوکارهاي حوزه ديگر قلمداد مي‌کنند.


    9.  آنچه مايلم در پايان بر آن تصريح کنم آن است که بزرگترين شان يک مقام مسئول در جمهوري اسلامي و از جمله دکتر احمدي‌نژاد رييس جمهور محبوب و انقلابي جمهوري اسلامي ايران، التزام به آرمان‌هاي انقلاب و امام و رهبري است و از همين‌روست که بايد همه اعمال و گفتار مسئولان را با قانون اساسي و آراء و افکار امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب، مقايسه و تطبيق نمود تا کوچکترين انحرافي از ديدگان بيدار مردم پنهان نماند.


              به اميد پيروزي حق و حقيقت و خواري و ذلت کفر و نفاق.


    خدانگهدار


    پ.ن1: کاريزما واژه‏اي است غربي که ماکس وبر آن را وارد ادبيات سياسي کرده است، براي شناخت بهتر اين مفهوم مي توانيد به اين ادرس مراجعه کنيد.++


    نسبت دادن واژه کاريزما به امام خميني رحمه الله عليه، از طرف طيف فکري فوق‏الذکر براي آن است که امام خميني را فردي استثنايي معرفي کنند که صرف نظر از تئوري‏ها و افکارش توانسته است در بين مردم نفوذ پيدا کند و مي‏خواهند بگويند که اين نفوذ يک نفود احساسي و قلبي است و مقبوليت و نفوذ امام به دليل نظريه حکومت اسلامي ايشان نيست. 



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: »
    محمد آزادی ( دوشنبه 25/2/1385 :: ساعت 3:11 عصر )
    »» + اساس نامه وبلاگ (حمايت از دولت عدالتخواه)

    بسم الله الرحمن الرحيم


    اللهم عجل لوليک الفرج و النصر و اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه


    با سلام


    وبلاگي که مشاهده مي کنيد توسط تعدادي از اعضاي پارسي بلاگ  با هدف حمايت از دولت عدالتخواه  و شخص جناب رييس جمهور جناب آقاي دکتر احمدي نژاد در مقابل هجمه و شبهه افکني مخالفان داخلي و خارجي اين دولت  و انعکاس دستاورد هاي اين دولت در اقصي نقاط کشور راه اندازي شده است.


    1-  اعضاء اداره‏کننده اين وبلاگ همانند شخص رييس‏جمهور هيچ‏گونه وابستگي به قبايل و جناح هاي سياسي معمول در کشور ندارند و در پيگيري اهداف خويش، خود را متعهد به هيچ شخص، گروه و جناحي نمي‏دانند‍‍‍‍؛ مگر مقام‏معظم‏رهبري، قانون اساسي جمهوري اسلامي و اهداف و آرمان‏هاي بلند حضرت امام‏خميني‏رحمةالله‏عليه و نظام مقدس جمهوري اسلامي.


    2-     اعضاء اداره‏کننده اين وبلاگ اجازه توهين به هيچ شخص و گروهي را به خود نمي‏دهند، در عين حال چنان‏چه شخص يا گروهي اقدام به تخريب  دولت عدالتخواه و هجمه به آرمان هاي انقلاب و نظام نمايد، ما نيز در برابر ايشان احساس هيچ تعهدي نمي‏نماييم؛ هر چند باز هم مانند هر عدالتخواه ديگر خود را متعهد به رعايت اخلاق سياسي و اجتماعي مي‏دانيم.


      


    يا محمد  


    موفق و مويد باشيد



    نوشته هاي ديگران(نظرات،اخبار و تقاضای عضویت در گروه) ()

    نويسنده متن فوق: » گروه مديران ( سه‏شنبه 19/2/1385 :: ساعت 7:10 عصر )